SEO traffic

  • Hem
  • Sökmotoroptimering
  • SEO kurs
  • E-handel
  • Kontakta oss
  • Sitemap

Titel och meta element

Vid en sökning på ”flygbolag” på Google  finns det 488.000 st träffar en av den som kommer på första sidan ser ut så här.

title

Vid (A) är titeln. Titeln är viktig för sökmotoroptimeringen.
Titeln anges i källkoden så här :
<title>Flygbolag.se Boka flyg här.</title>

1. Titeln  skall innehålla de sökord som man vill rankas högt på.
2. Varje sida skall ha en egen titel.
3. Max tecken 64 st.
4. De viktigaste först i titeln.
5. Inte för många sökord i titeln, sprid ut dom på olika sidor.
6. Sökorden i titeln skall ha hög relevans till sidans innehåll.

Vid(B) beskrivningen av sidan.  Ej viktig för sökmotoroptimeringen.
Beskrivningen i källkoden:
<meta name=”description” content=”Flygbolag.se. Boka flyg här. Information om flygbolag.” />

1. Beskriver innehållet på sidan vilket är viktigt information i resultatlistan vid en sökning.
2. Max 150 tecken.
3. Unik beskrivning på varje sida. Kan även utelämnas på mindre viktiga sidor.
4. Om man ej anger en beskrivning så tar Google ut en del av textinnehållet på sidan som beskrivning.

Sökord i källkoden:
<meta name=”keywords” content=”flygbolag” />
Sökorden som anges i meta elementet har ingen betydelse för sökmotoroptimeringen och kan utelämnas helt.

Se källkoden genom att öppna sida flygbolag.se och högerklicka på sidan och välj  ”Visa källa” . Högt upp finns titel och meta elementen.

Var noga med sidans titel och skriv en lockande beskrivning av sidan innehåll.

Senaste artiklarna

  • Strukturera onlinebutik
  • Komma i gång med annonser på företagssidan
  • Facebook 5 tips för företagssida
  • Bokföring och Redovisning E-handel
  • SEO i ett historiskt perspektiv del2.

Artiklar

SEO traffic Sweden AB | Maila oss