SEO traffic

  • Hem
  • Sökmotoroptimering
  • SEO kurs
  • E-handel
  • Kontakta oss
  • Sitemap

Komma i gång med annonser på företagssidan

26 mars 2020 av admin Lämna en kommentar

Tips att komma igång med annonsering.

När man är skall annonsera på sin företagssida första gången så kan det vara bra att få lite inspiration från andra företrädelsevis från ens konkurrenter.

Naturligtvis kan man inte kopiera andras annons med innehåll men man kan få un uppfattning av vad som fungerar.
Om man går in på ett företags facebooks sida så kan man på vänster sida se sidtranparens och klicka på visa mer och sedan längs ned på vänster sida klicka på ”Gå till annonsbiblioteket”, nu visas aktiva annonser.

Man kan se när respektive annons startades vilket ger en vägledning vilken/vilka annonser som fungerat bra. Ju tidigare de startas och ända är aktiva ger en vägledning att de fungerat bra.

Arkiverad under: Facebook, Okategoriserade

Nyhetsbrev och viktiga länkar

24 maj 2011 av admin Lämna en kommentar

Nyhetsbrev har ofta har högt ROI (return on investment), avkastning på satsat kapital. Det kan vara själ nog för att skicka nyhetsbrev men man skall även dra nytta av nyhetsbreven för att rankas högre på sökmotorerna.
Genom att publiceras nyhetsbreven på hemsidan och ha med viktiga sökord så drar man trafik till sidan. Utöver detta så är det bra att publicera nyhetsbreven på hemsidan och länka till andra sidor på hemsidan så att dessa sidor får högre sk rankvärde. Vid länkningen är det som alltid viktigt med ankartexten, den text som står på länken.
Om man länkar till produkter i en webshop och varorna är kortlivade så kan det vara idé att länka till aktuell produkt-kategori för att undvika brutna länkar. Detta under förutsättning att kategorisidan är optimerad för att placeras högt på sökmotorerna.

Arkiverad under: Okategoriserade

Google Alerts (Varningar)

16 april 2011 av admin Lämna en kommentar

Google Alert eller varning som det kallas på svenska är en mindre känd funktion.
Att ha koll på vad som skrivs i ett viss ämne eller t e x om ett företag kan vara lite tidskrävande.
Om det gäller vad som skrivs om en verksamhet kan det vara mycket viktigt rent affärsmässigt att snabbt bemöta det som skriv om det skulle vara några felaktigheter. Som Google själv skriver kan det användas för att hålla koll på konkurrenter.
Google Alert fungerar så att man anger det sökord som skall bevakas och så fort något skrivits så skickas ett e-postmeddelande med vad som hittats med Googles relevanta sökning.
Det går att ställa in hur ofta man vill ha meddelande samt om alla eller de bästa resultaten skall presenteras.
Läs mer om denna funktion här

Arkiverad under: Okategoriserade Taggad som: Google Alert, Varningar

Senaste artiklarna

  • Strukturera onlinebutik
  • Komma i gång med annonser på företagssidan
  • Facebook 5 tips för företagssida
  • Bokföring och Redovisning E-handel
  • SEO i ett historiskt perspektiv del2.

Artiklar

SEO traffic Sweden AB | Maila oss