SEO traffic

  • Hem
  • Sökmotoroptimering
  • SEO kurs
  • E-handel
  • Kontakta oss
  • Sitemap

E-handel och service.

24 oktober 2011 av admin Lämna en kommentar

En viktig del för att lyckas med e-handel är att nätbutiken är sökoptimerad så att kunderna hittar vad de söker. Men detta räcker inte utan servicen är minst lika viktig.

E-tailing Group är framstående konsulter inom e-handel. Varje år mäter de hur hög servicenivå det är hos e-handlarna. Och det som ligger till grund för bedömningen är följande:

  • Nätbutiken skall ha 020-nummer.
  • En bra intern sökmotor i nätbutiken.
  • Det får ej ta mer än fyra eller färre dagar att få paket.
  • Kundtjänst skall lämna ett adekvat svar via mejl inom 24 timmar.
  • Kundservice produktkunskap måste vara 2.0 eller högre på skala till upp till 3.0.
  • Sex eller färre steg till utcheckning.
  • E-postbekräftelse vid leverans och lagd order.
  • Lagerstatus på produkt-sidorna.

Dessa kriterier är bra riktlinjer för god service. Men man kan  gott gå längre med sin service. Att få ett svar från kundtjänst inom några timmar och en utcheckning i färre steg skulle säkert ge många fler nöjda kunder.

Relaterade inlägg:

  1. 6 tips för bra innehåll i nätbutiken.
  2. E-handel

Arkiverad under: E-handel tips Taggad som: god service, service

Lämna ett svar Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste artiklarna

  • Strukturera onlinebutik
  • Komma i gång med annonser på företagssidan
  • Facebook 5 tips för företagssida
  • Bokföring och Redovisning E-handel
  • SEO i ett historiskt perspektiv del2.

Artiklar

SEO traffic Sweden AB | Maila oss